torsdag 28 november 2013

Smörgåsnisse

Förlåt att jag inte har skrivit på några dagar. Men har inte haft tid på grund av arbete. Jag gick  ju ombord i söndags för ett arbetspass igen då. Denna gång hamnade jag på däck 2 och göra smörgåsar och sallader till cafet. Var lugnt i veckan men blir mycket nu i helgen med full båt hela helgen.
Det var rätt länge sedan jag var på mackorna nu så är lite ringrostig kan jag säga.
Det jobbigaste på denna stationen är alla konferans-beställningar. Man måste komma på nya saker hela tiden.
Ja nu har man snart gjort halva tiden ombord tiden har gått sjukt fort denna gång.
När jag åkte upp till Stockholm så stannade jag till på Hornbach och kollade in lite saker till huset.
Hittade snygga tapeter till sovrummen och ett golv till köket. Börjar fundera på om man ska spara ihop lite pengar och hyra en minibuss en dag på ledigheten och åka upp och köpa allt man behöver. Tror det skulle löna sig för tapeter de har är både billiga och snygga. Har även inte sett några av dem här hemma.
Får fundera ut om jag ska göra det senare i vår kanske.
Nä nu är det dags att äta lite kvällsmat och sedan gå och sova. Ha det bra på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar