måndag 27 april 2015

Måndagsmorgon

Måndagsmorgon igen då och ny arbetsperiod börjar idag. Tur man inte jobbar iland för då skulle dessa måndagsmornar komma oftare. Fast ska jag vara ärlig så känns denna måndagen helt ok har haft en bra och rolig ledighet fast den var så kort. Jag har hunnit med mycket kan jag säga.
Så man får glad för dessa stunder i livet.
Nu blir det att köra ner huvudet och bara köra i några dagar för att tjäna in till sitt uppehälle.
Man blir som i en liten bubbla när man går ombord på båten och jobbar. Man måste kolla om man har täckning på mobilen och kan bara köra med datorn på svenskt vatten. Ja vilka problem man har igentligen när man tänker efter. Kan väl kalla det I-landsproblem.
När jag kommer hem på nästa ledighet så måste jag fixa lite grejor här hemma. Börja måla fönstret i sovrummet bland annat så man kan fortsätta den renoveringen. sedan fixa klart byrån som har lite kvar på. Sedan har jag även lite soffbord som ska fixas till så jag kan lägga ut dem till försäljning.
Måste få in lite pengar för sakerna jag köper på mig. Man måste ju försöka gå med vinst.
Nu får man fixa till det sista här hemma innan man ger sig iväg. Men gör väl som vanligt och börjar med en kopp go kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar