tisdag 1 december 2015

Vinterdäck på 1dec!

Dagen började inte riktigt som jag tänkt mig. Sov länge idag vilket inte var vad jag tänkt mig. Så känner mig allmänt seg idag. Så man får väl se om man orkar göra något idag. En sak jag måste göra dock är att sätta på vinterdäcken på bilen för det är 1 december idag och då måste man ha det vid vinterväglag. Naturligtvis så var det frost på marken idag när jag steg upp och det räknas väl som vinterväglag. Detta med vinterväglag är ju polisen som bestämmer om man nu skulle bli stoppad. Men känns onödigt att chansa eller hur.
Men vet inte om mina sommardäck har bättre mönster än mina vinterdäck så vore de ju mer säkra känns det som.
Tror jag tar dagen som den kommer idag. Man har sådana dagar som man inte vill göra någonting egentligen.
Väntar fortfarande på lite paket som jag beställt. Får se om dessa kommer idag.
Nu är det dags för lite lunch och sedan får man väl ta på sig arbetsbyxorna och gå ut i garaget för att sätta på vinterdäcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar