lördag 13 augusti 2016

Lugnt på bloggen!

Låg och läste lite här på min blogg igår och märkte att det var fortfarande rätt många läsare trots att jag inte gjort ett inlägg på hela sommaren. Fick lite dåligt samvete för det så kände mig tvungen att skriva lite här.
Ja  man har inte så mycket tid nu på sommaren att göra inlägg när man försöker hinna med sommaren. Vi har ju en rätt kort sommar om man tänker efter så det gäller att ta tillvara tiden.
Ja vad har jag gjort här på husfronten då undrar ni säkert?
Jo jag kommer knappt ihåg vad jag har berättat om så ni får väl ha överseende med om det blir upprepning.
Jag har bland annat rivit lite trall på sidan av garaget vilket gav lite mer jobb än vad jag tänkt mig. Som det alltid gör när jag kör igång mina projekt.
Men sådant får man räkna med då man hela tiden får nya idéer när man håller på.
På sidan om garaget har det varit trall på grund av att det en gång i tiden har varit en rullstolsbunden som bott i huset. Så det var väl för att hen skulle kunna ta sig runt till baksidan lite smidigt.
Men jag tyckte jag inte behövde ha en trall som tog en massa plats på sidan där så den åkte bort.
Nu kommer det bli lite plantering där istället och samtidigt mer plats så man kan komma in med bil och släpkärra till baksidan om man nu skulle behöva det.
Vad har jag mer gjort då?
Jo börjat min planering av kökets renovering. Har funderat ut färg på luckorna och har nog bestämt mig för vilket golv jag ska ha.
Sedan har jag fortfarande tankar på kakel och bänkskivor kvar att bestämma mig för.
Nu kommer detta inte bli någon stor renovering utan blir nog lite av en uppsnyggning av befintlig inredning kan man säga.
Ja det var väl det jag har sysslat med sista tiden.
Dags att ta itu med dagens bestyr så ha det så bra på er alla läsare så hörs vi snart igen.
Så här såg det ut innan

Räcke bortaget

Första brädorna borta. Var några stycken att ta bort.


Blev lite att måla också.


Grunden målad också. Ska det bli lite plantering också innan jag är färdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar