fredag 6 januari 2017

Pengar och idrott!

Dessa som jobbar i idrottsklubbar och rent ut sagt slösar med pengar man undrar hur deras egna ekonomi ser ut. Den sport jag tänker på i detta fallet är speedway som jag gillar och följer rätt mycket. Men de verkar inte bry sig då det inte är deras pengar. Men de det drabbar är ju fansen och i detta fallet förarna för det är ju deras pengar de gör av skulle jag vilja påstå. Jag betalar för att få se bra speedway och då förväntar jag mig att de som utövar den också får betalt. Sedan kan man ju diskutera summorna. Men det är ju en annan fråga.
I just speedway är detta med pengar rätt konstigt då förarna för det mesta har betalt per poäng de kör in. Vilket ger det rätt svårt för kassören att beräkna utgifter. Men man måste kunna göra en budget som man följer.
Men när klubbar fortsätter att pumpa ut pengar trots att de ser att plus och minus inte går ihop är en gåta för mig.
När man hela tiden ligger ett år efter med betalning till förare då kanske det är dags att slå på bromsen.
Men är man så sugen på segrar så just detta med att klubbhjärtat får vika ner sig.
För det måste ju vara viktigare att klubben kan fortsätta fostra nya förare i detta fallet än att man just detta året vinner ett guld fast det kostar alldeles för mycket.
Leva över sig förmåga så att säga.
I år fanns det även ett lag som drog i bromsen när de såg att det rann iväg.
Vilket jag tyckte då var fel för det drabbade de andra lagen orättvist i serien.
För man började köra med budgetlag på bortaplan. Vilket då gjorde att dessa lagen fick större förare kostnader för de tog ju naturligtvis mer poäng.
Men nu i efterhand så tar jag tillbaka detta för laget finns kvar och kan fortsätta i serien.
Jag säger som speedwayförare det finns två lägen på gashandtaget.
Detta ger ju bara min favoritsport ännu mer negativ publicitet. Folk som aldrig varit på speedway undrar ju vad detta är för jäkla pajassport och detta behöver sporten verkligen inte.
Nu ser jag fram mot att det ska bli vår och säsongen kan börja. Men tittar man ut idag med snö och -19" grader så ser det långt ut till våren.
Men den som väntar på något gott kan aldrig vänta för länge.
Ha det bra speedwayvänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar